Denne artikkelen er produsert og finansiert av Norges idrettshøgskole - les mer.
Lærarstudentane på NIH har fått prøvd seg på aktivitetsspel på Nintendo Switch. Det kan gi meir aktivitetsglede i gymtimane til elevane som ikkje har erfaring med idrett, ifølgje ekspertane.(Foto: Daniel Kivle / NIH)
VR-briller og Nintendo i gymtimen? Ekspertar meiner det kan få fleire elevar med
Da Lars Harald Eide testa VR-briller med ungdomsskuleklassa si, fekk nokre av elevane ei heilt ny oppleving med gym. – Dei som vanlegvis ikkje vil delta, sa det var gøy å trene.
Å motivere ei klasse med heilt
forskjellige føresetnadar for fysisk aktivitet er ei stor utfordring for alle
kroppsøvingslærarar.
Kan digitale verktøy bidra for å motivere?
Lars Harald Eide, universitetslektor på
Norges idrettshøgskole (NIH) og lærar på Jordal ungdomsskule i Oslo, har sett akkurat det når dei har gjort
testar.
– Det me opplevde er at ein del
av elevane som til vanleg sit stille fordi dei kanskje ikkje har lyst til å
delta, får ei anna forståing gjennom bruk av digitale verktøy. Også blir dei
med likevel, fortel han.
Podcast: Om digitale hjelpemiddel og kroppsøving
I denne episoden av NIH-podden kan du høyre meir om bruk av digitale hjelpemiddel i kroppsøvingstimane.
I det eine eksempelet fekk ei gruppe
elevar bruke VR-briller og spele tennis og volleyball gjennom Nintendo Switch.
Etterpå møtte dei resten av klassa som hadde hatt vanleg undervisning i
volleyball.
– Da såg me at dei ikkje tenkte
på dei som var rundt seg. Dei torde å prøve fordi det ikkje var nokon som såg
dei, og dei såg ingen andre. Dei gjekk inn i ei virtuell verd der dei er for seg
sjølv og kan utforske. Det var spennande å høyre elevar som vanlegvis sit på
ein benk og ikkje vil delta, seie at i dag var det gøy å trene. Det var gøy å
teste det ut, fortel Eide.
Men digitale verktøy i kroppsøving treng
ikkje vere dyre VR-briller og spelkonsollar. Det har langt frå alle kommunar råd
til å kjøpe inn.
– Det kan vere å bruke
dansevideoar på YouTube, elevar som skriv treningslogg saman, smartklokke og andre
verktøy på iPad og mobil, forklarer Eide.
Bør gymtimen vere ein av få skjermfrie
arenaer?
Professor Aage Radmann fortel at forskinga
på effekten av bruk av digitale verktøy spriker. Men ein ting er forskarane
einig om.
– Det overordna målet med
kroppsøving er jo å skape livslang bevegelsesglede. Da kan digitale verktøy
vere viktig. Men ein er heilt avhengig av kompetansen til lærarane, seier Radmann.
– Kva seier de til den store
debatten om skjermbruk i skulen. Bør ikkje kroppsøving vere ein av få arenaer
utan skjerm?
– Det er det ikkje så lett å
svare ja eller nei på. Men blir skjerm brukt pedagogisk, trur eg han har noko
veldig for seg i skulen, svarar Radmann.
Han fortel at på skulen kan dei teste verktøy i trygge rammer og kan
reflektere med elevar under og etter dei har testa det.
– Da får ein ei større
forståing og kan reflektere over kvifor ein tar det i bruk. Det gjer ein nok ikkje på gamingrommet, seier professoren.
Fire tips til deg som kroppsøvingslærar
Eide seier han sjølv er skeptisk til bruk
av skjerm i skulen. Men han trur det kan ha noko for seg om ein brukar det med omhug. Vidare trur han det er viktig om læraren reflekterer om bruken av skjerm kan skape læring, og ikkje berre blir
brukt fordi det er spennande og gøy.
Annonse
– Viss eg skal konkludere i dag,
så trur eg det passar for å berike undervisninga. Eg trur ikkje det vil endre
undervisninga i kroppsøving, men tilføre noko for dei elevane som har hamna
litt utanfor og ikkje er dei idrettssterke.
Her er tre tips til deg som lærar og har lyst til å teste ut:
1. Ikkje tenk at du må vere ekspert sjølv før du testar det ut.
2. Tenk på personvern. Pass på at ein forhaldar seg til dei reglane ein må og ver kritisk til program og appar ein brukar.
3. Bruk elevanes digitale kompetanse og gje dei moglegheit til å medverke.
4. Bruk digitale verktøy som ein del av stasjonsundervisning. Det blir kanskje dårleg stemning om berre nokre elevar får teste ting ut, men alle treng ikkje å bruke til dømes VR-briller samtidig.