Stillingsmarked

OsloMet – storbyuniversitetet

Professor Birgitta Langhammer er ekspert på eldre og trening. Her gir hun råd om hva som kan hindre utviklingen av demens.

Ved å bevege mobiltelefonen kan du søke etter musikk på biblioteket. En ny app gjør det mulig.

Norsk Romsenter

Data fra satelitter sammen med maskinlæring kan hjelpe til med å holde styr på drikkevann når det er tørke og vannmangel.

Vi støtter forskning.no

Stillingsmarked

NMBU - Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Det haster med å få på plass nye løsninger for å håndtere styrtregn i norske byer, mener forsker og landskapsarkitekt.

Norske religionsforskere samarbeider med studenter og forskere fra Myanmar for å forstå mer av konflikten mellom rohingyaene og buddhistene.

Roboten kan oppdage mikroskopiske feil som vi mennesker ikke kan se selv.

Vestlandsforsking

– Mange har eit kjærleiksforhold til bilen, og få er klare for skilsmissa som må til, seier forskar. Han meiner privatbilen har få år igjen.

De regionale forskningsfondene

Ved hjelp av infrarødt lys og dansende molekyler, kan matprodusenter måle innholdet i produktene sine med pinlig nøyaktighet.

NMBU - Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Fravær av fiender, ikke nødvendigvis gode næringsforhold, utløser algeoppblomstringer, ifølge forsker.

Berggylten har dårlig appetitt, ingen mage og under stress kan den rett og slett slutte helt å spise. Men hyppige, små måltider ser ut til å gå bra for den kresne lusespiseren.

Pilegrimsreiser er de siste årene blitt mer populært over hele verden. I Europa besøker muslimer og kristne hverandres pilegrimsmål.