Annonse
OsloMet, her representert ved rektor Curt Rice, har et budsjett på 15 millioner i forbindelse med sitt navneskifte. (Foto: Terje Bendiksby, NTB scanpix)

OsloMet bruker over 1 million på visuell profil

OsloMet har brukt over 1 million i forbindelse med ny visuell profil, ifølge Universitas. I tillegg skal de bruke 5 millioner på å skifte ut skilt.

Publisert

Totalt bruker OsloMet 15 millioner på utvikling av ny profil for universitetet.

– Dette inkluderer å utvikle profil for, implementere, lansere og markedsføre det nye universitetet, sier Sverre Molandsveen, kommunikasjonsdirektør for OsloMet, til Universitas.

Studentavisa skriver at kostnadene for utviklingen av utdanningsinstitusjonens nye visuelle profil ligger på over 1 million kroner.

Tallet inkluderer blant annet 850 000 i honorar til designbyrået Uniform, som har designet selve logoen. I tillegg er drøyt en halv million kroner blitt brukt i forbindelse med aktiviteter for forankring og involvering.

OsloMet regner også med å måtte bruke 5 millioner kroner på å bytte ut skilt ved utdanningsinstitusjonens læresteder. Utskiftningen av skilt kommer etter at OsloMet i januar byttet navn fra Høgskolen i Oslo og Akershus.

Navneendringen skjedde samme måned som utdanningsinstitusjonen fikk universitetsstatus.

Powered by Labrador CMS