Ser ut som glas, men om du ser veldig godt etter, kan du få auge på tynne, svarte striper langs kanten av plastglaset. Det er der sollyset blir gjort om til energi. (Foto: Yimu Zhao)

No kan du få gjennomsiktige solceller som vindauge

Amerikanske forskarar har no klart å lage heilt gjennomsiktige solceller. Dermed kan vindauga dine eller skjermen i mobiltelefonen din bli som usynlege kraftverk i framtida.

Solceller laga av eit gjennomsiktige materiale er mykje lettare å bruke enn vanlege solceller. Du kan dekke heile bygningar med dei, ha dei på skjermar, vindauge og andre ting med reine flater.

Slik kan du hamstre solenergi overalt heile tida utan å tenkje noko særleg over det.

Diskoteklys til no

Solceller lagar energi ved å absorbere foton frå sollyset og gjere det om til elektron og elektrisitet. Om materialet i solcella er gjennomsiktig, blir jo ikkje lyset absorbert, men skin rett gjennom glaset. Derfor har ikkje forskarane til no klart å lage solceller som ikkje er farga.

I bakgrunnen ser du ein av dei tradisjonelle, sjølvlysande og fargerike solarkonsentratorane. I framgrunnen ser du den nye typen sjølvlysande solarkonsentratoren som er gjennomsiktig. (Foto: G. L. Kohuth)

– Ingen ynskjer vel å ha farga glas i vindauga sine. Det blir som å bu i eit diskotek! Målet vårt var derfor fyrst og fremst å gjere solcella gjennomsiktig, seier Richard Lunt til forskingsnettstaden phys.org.

Han er leiar av forskargruppa ved Michigan State University som har utvikla denne solcella. Det har dei klart ved å bruke ein gjennomsiktig, sjølvlysande solarkonsentrator.