Gendobling gav overleving i klimakatastrofe

Urgamle pollenkorn viser korleis bartre overlevde ei av jordas største utryddingsepisodar.

Publisert
Genetisk mutert pollenkorn frå 200 millionar år gammalt bartre. (Foto: Wofram M. Küschner, Universitetet i Oslo)

I dag dør artar ut med ein fart som er 1000 gongar den normale hastigheita, noko som er i ferd med å gi den største utryddingsepisoden sidan dinosaurane forsvann frå jordas overflate.

I ein ny studie dokumenterer forskaren Wolfram M. Kürschner frå Universitetet i Oslo saman med britiske kollegaer korleis ei no utdøydd gruppe overlevde ekstreme klimaendringar i ei hending for 200 millionar år sidan.

Funna i studien kan gi oss meir innsikt i biologiens faktiske evne til å tilpasse seg dagens endringar i miljøet.

Sidan genetisk materiale ikkje kan overleve meir enn maksimum ei par tusen år, har forskarane nytta fossile pollenkorn for å etterforske genetiske endringar som skjedde hos plantar så langt tilbake i tid.

– Dette er ein form for paleogenetikk som lar oss sjå tilbake til dinosauranes tid, seier Wolfram Kürschner til NRK.no.

_____________________