Nina Kristiansen, redaktør for forskning.no - og Ole Kristian Bjellaanes, nyhetsredaktør i NTB. (Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix)

NTB og forskning.no går nye veier sammen

Nettavisen forskning.no og NTB innleder et tettere samarbeid. Forskningsstoffet skal nå distribueres og selges til andre medier via nyhetsbyråets kanaler.

– Vi har det gode stoffet, NTB har en velsmurt distribusjonskanal, sier redaktør Nina Kristiansen i forskning.no.

forskning.no opplever stor interesse for forskningsstoff. Besøket  til nettavisen økte med 50 prosent i 2015, og tilstrømmingen av unge lesere har vært markant.

– Vi dekker alle temaer mellom himmel og jord. Fra teknologi til helse, fra matematikk til innvandring, fra arkeologi til miljøspørsmål, sier Kristiansen.

Hun tror derfor det også vil være stor interesse for stoffet hos andre medier fordi «alle kan finne noe som passer for dem». forskning.no opplever pågang fra andre medier, men har manglet et salgs- og distribusjonsapparat. Det vil NTB nå stå for.

– NTB er fornøyd med å kunne tilby våre kunder lettlest og kunnskapsbasert kvalitetsstoff, sier nyhetsredaktør Ole Kristian Bjellaanes.

Powered by Labrador CMS